Как да се върнем във фитнеса след дълга почивка?

"Малките крачки водят до големите успехи."

Още първият локдаун повлия на мотивацията за тренировки, а вторият направо я изпари. Много хора намалиха или изцяло изключиха движението от ежедневието си, което неминуемо доведе до покачване на килограми. Липсата на активност има не само физическо, но и психическо отражение. Тя ни прави летаргични и изнервени. Затова връщането към тренировките е от ключово значение за здравето ни. В настоящата статия ще ви разкажем как да започнете да тренирате отново.

1. Направете си план


Преди да се върнете към тренировките е важно да си направите план как ще се случи това. Добре е дори да започнете от по-общото и да стигнете до по-конкретното. Какво имаме предвид: установете защо искате да се върнете в залата и какви цели искате да постигнете. Те трябва да бъдат реалистични и измерими. Заложете по-скоро върху цели, свързани със силата и издръжливостта ви, отколкото с външния вид. По този начин е по-вероятно да се чувствате удовлетворени в дългосрочен план. Едва след като имате поставени цели, се концентрирайте върху това, как ще тренирате.

2. Започнете полека


Покачването на сила отнема години, а загубата ѝ – само няколко седмици. Затова не очаквайте да тренирате така, както преди дългата почивка от залата. Въведете натоварването постепенно, за да може тялото да се адаптира към новия стар стимул. Започнете със средно интензивни тренировки от 20 – 60 минути 3 – 5 пъти седмично. По този начин ще минимизирате риска от контузии и ще се върнете по-бързо във форма. Тук особено важна роля има „мускулната памет“. Благодарение на нея, мускулите връщат предишното си състояние след тренировъчна пауза.

3. Винаги загрявайте


Загрявката трябва да е част от всяка една тренировка, независимо колко дълъг тренировъчен опит имате. Преди тренировка е добре да заложите на динамична загрявка, за да увеличите малко сърдечния ритъм и да подготвите тялото за предстоящата активност. Загряващите упражнения предпазват от контузии. След тренировка може да направите и няколко упражнения за отпускане. Те трябва да са по-скоро статични, за да отпуснат мускулите. Може да използвате и фоум ролер, с който да масажирате тялото. Отпускането след тренировка може да намали до някаква степен евентуална мускулна треска.

4. Изградете си здравословни навици


Обикновено почивката от тренировки води и до почивка от здравословния хранителен режим. Когато се връщате в залата, е важно да се върнете и към балансираното хранене. Залагайки на цели, непреработени храни и протеин, ще си набавяте необходимите хранителни вещества за оптималното функциониране на организма. Така ще имате и повече сила за тренировките! В онлайн магазина ни ще откриете разнообразие от ядки, с които да снаквате през деня.

Сънят също е от особено значение, когато искаме да постигаме добри резултати във фитнеса. Докато спим, тялото ни се възстановява от различните видове стрес, на които е било подложено през деня. Наспивайки се, ние му позволяваме да отпочине и да работи по-ефективно.

Саботьор на тренировъчния прогрес може да бъде и стресът. Поради тази причина трябва да се научите как да намалявате напрежението от ежедневието. Тренировките, разбира се, помагат за това, но понякога има нужда от допълнителни методи. Те зависят изцяло от характера на стреса, на който сте подложени, затова трябва да се подходи индивидуално. Колкото по-спокоен е умът ви, толкова по-качествени ще са както тренировките, така и дните ви.

Горните 4 съвета са най-важните стъпки, които да предприемете, когато решите да се върнете в залата. Те ще направят процеса по-лесен и приятен.


Поръчай си сурови ядки за вкъщи

Всички поръчки са с безплатна доставка до вашата врата.

Поръчай онлайн

Виж повече здравословни продукти

    Поръчай
    Количка
    Количката ви е празна.