Една порция добро настроение, моля!

Ти си това, което ядеш. Във всеки един аспект.

Храната не е просто удоволствие и необходимост – тя е инструмент да поддържаме цялостното си благосъстояние. Доскоро учените в областта вярваха, че здравословното хранене носи ползи единствено на физическото ни здраве. Всъщност се оказва, че начинът, по който се храним, повлиява пряко също така психическото ни здраве.

Скорошни проучвания установяват, че правилното хранене може да намали нивата на стрес, депресия и тревожност. Но как храната се превръща в лекарство?

1. Червата – нашият втори мозък


Стомахът и мозъка постоянно обменят информация. Червата изпращат сигнали до частите на мозъка, отговорни за емоциите, страха, безпокойството. Ако състоянието на стомашно-чревния ни тракт e влошено, мозъкът ще бъде сигнализиран за „опасност“. Неслучайно изследвания показват, че хората с храносмилателни проблеми страдат от по-високи нива на тревожност.

Въпреки че храната не действа като магическо хапче, тя може да повлияе благоприятно психичното ни здраве и да намали симптомите на стрес и депресия.

2. Правилните храни


Преработените, пакетираните, бързи за консумация продукти са превзели изцяло динамичното ежедневие на градския човек. Именно те са едни от главните виновници за затормозяването на стомаха, а от там възниква и редица други проблеми.

Средиземноморската диета се смята за един от най-добрите режими на хранене. Тя включва:

Често - зеленчуци и плодове, риба, ядки, зехтин, подправки, бобови, пълнозърнести;

Умерено - пилешко месо, яйца, млечни;

Рядко - червено месо, животински мазнини.

Средиземноморската диета изключва приема на подсладени и газирани напитки, захарни изделия, рафинирани зърнени продукти и транс мазнини. Нейната ефективност бива доказана не само от проучвания сред средиземноморското население, но и при изследване от 2017 г. В него взимат участие 67 души, диагностицирани с клинична депресия. Те биват разделени на две групи: едната от тях започва да посещава диетолог, който им предписва да спазват средиземноморска диета, докато другата не получава никакви насоки относно менюто си. (Важно е да се отбележи, че в началото всички участници са се хранили най-вече с преработени храни.).

12 седмици по-късно групата, следвала средиземноморската диета, отбелязала голям успех: 1/3 от хората в нея вече не се класифицирали като депресирани.

3. Важността на ядките


Ядките съдържат полезни мазнини, антиоксиданти и други важни витамини и минерали, които доказано подобряват чревното здраве и намаляват възпалителните процеси. Тези свойства на ядките водят до положителен ефект върху мозъка. Опитай се да включваш в ежедневното си меню по 1 шепа накиснати сурови ядки (защо е важно да активираме ядките, чети тук).

Промяната в начина ти на хранене може да благоприятства как се чувстваш. Направи разбор на менюто си, прецени кои храни да включиш и изключиш. Не забравяй да обърнеш внимание и на други фактори като умението ти да се справяш със стреса, качеството на съня ти, пиеш ли достатъчно вода и други. Не се стреми към перфектност, а към подобрение и ще забележиш положителната промяна!

Може да започнеш, като разнообразиш закуската с нашите 5 леки и здравословни закуски, които ще ти дадат тонус за добро начало на деня. Стомахът ти също ще е щастлив, защото продуктите, използвани в тях, са цели храни, богати на важни макро и микронутриенти.

За да имаш винаги под ръка вкусни ядки, поръчай цял кашон от нашия онлайн магазин – доставката е безплатна.


Поръчай си сурови ядки за вкъщи

Всички поръчки са с безплатна доставка до вашата врата.

Поръчай онлайн

Виж повече здравословни продукти

    Поръчай
    Количка
    Количката ви е празна.